A. (o voce)
Pentru ca un aeroport internaţional să fie profitabil trebuie să aibă anual un trafic minim de circa 700.000 de pasageri. Dintre aeroporturile pe care Romania le are, doar patru aeroporturi internaţionale sunt şi rentabile.
Potrivit raportului realizat de IBC Focus, companie specializată în monitorizarea pieţei construcţiilor, „Henri Coandă” Otopeni – Bucureşti este cel mai rentabil aeroport internaţional din Romania, cu un trafic de cinci milioane de pasageri în 2008. Acestuia îi urmează în top „Aurel Vlaicu” din Bucureşti cu 1,8 milioane de pasageri şi „Traian Vuia” din Timişoara cu un milion. Pe treapta a patra se plasează aeroportul „Traian Vuia” din Cluj-Napoca ce a înregistrat anul trecut un trafic de 750.000 de pasageri. „Pentru ca un aeroport să fie rentabil, traficul de pasageri trebuie să fie de minimum 700.000 de persoane”, apreciază Valentin Iordache, director de comunicare al aeroportului „Henri Coandă” Otopeni – Bucureşti.
B. (o voce) Traian Vuia (17 august1872 - 3 septembrie1950) a fost un inventator român, pionier al aviaţiei. În 1906 el a realizat primul zbor autopropulsat (fără catapulte sau alte mijloace exterioare) cu un aparat mai greu decât aerul, conceput de el. Aurel Vlaicu (6/19 noiembrie1882 - 13 septembrie1913) a fost un inginer român, inventator şi pionier al aviaţiei române şi mondiale. În cinstea lui, comuna Binţinţi, unde s-a născut, se numeşte astăzi Aurel Vlaicu. Henri Marie Coandă (7 iunie1886 - 25 noiembrie1972) a fost un academician şi inginer român, pionier al aviaţiei, fizician, inventator, inventator al motorului cu reacţie şi descoperitor al efectului care îi poartă numele.
Text recapitulative (o voce)
Un om a visat că poate să zboare ca păsările. Şi a reuşit. Cu o pereche de aripi confecţionate de arhitectul Daedalus, tânărul Icar trebuia să scape din labirintul în care fusese închis de neînduplecatul Minos. Daedalus îl sfătuieşte să nu zboare prea jos, pentru ca valurile mării să nu-i ude penele, dar nici prea sus, ca razele Soarelui să nu îl ajungă. Icar, prea fericit să-şi vadă visul cu ochii, nu-i dă ascultare. Îşi iau amândoi zborul şi Daedalus ajunge în Sicilia. Icar se înalţă prea mult, iar Soarele, înfuriat de îndrăzneala omului de a zbura către Cer, îi topeşte aripile din ceară. Icar se prăbuşeşte, se izbeşte de stânci, iar trupul fără viaţă cade în mare. După ce îl scoate din valuri şi îl înmormântează, Heracles aşază o stâncă pe locul căderii lui Icar, pentru a povesti lumii întregi istoria tânărului grec: insula Ikaria.
O mărturie asemănătoare este Fântâna lui Manole de lângă Mănăstirea Argeşului. Ea aminteşte de legenda meşterului Manole şi a celor „nouă meşteri mari” care, desăvârşind biserica, sunt lăsaţi de domnitorul Neagoe Basarab să moară pe acoperiş. De teamă ca ei să nu mai zidească o altă biserică la fel de frumoasă, voievodul dă poruncă să se înlăture schelele de lângă zid. Nădăjduind că vor putea zbura, ei îşi făuresc aripi din şindrilă şi se aruncă de pe turnuri. Pier însă, cu toţii, prăbuşindu-se lângă biserică. Pe locul unde cade trupul lui Manole, meşterul cel mai priceput dintre ei, izvorăşte din pământ „O fântână lină/ Cu apă puţină”.
Visul lui Icar aparţine omului de pretudindeni şi oricărei vârste. O demonstrează Peter Pan, copilul care a vrut să rămână copil şi căruia gândul bun îi dă aripi să zboare. Păsările şi uimitoarea lor putinţă de a zbura rămân teme de cercetare încă neepuizate pentru constructorii de avioane. Cuceririle ştiinţifice ne-au dat dreptul să zburăm, sfidând distanţele şi ...chiar Soarele care l-a ucis pe Icar.